Sketches

Friday 7 October 2011

Orchard road

I just returned from a quick visit to Singapore, for a building project I am working on. Me and my colleague Danny flew 12 hours on Monday to arrive in Singapore at 5 a.m. on Tuesday. We went to all kind of meetings untill 6 pm., and took dinner in a Japanese restaurant near our hotel on Orchard road. Which is the shopping heart of Singapore. I have never seen so many multi-story shopping malls so close to each other in my life. Next morning (still bothered by jet lag) I went out before breakfast to make this sketch of the Ion shopping mall. Painted it in the plane back home.
Afgelopen week een kort bezoek aan Singapore voor een nieuwbouw project.
Schets van een van de ontelbaar vele shopping malls op Orchard road, het shopping centrum van Singapore.

4 comments:

liz said...

jammer dat je er niet een paar dagen aan vast kon plakken. ziet er indrukwekkend uit, je schetsen, en ook, alsof je zelf onder de indruk was.
ik heb lang gedacht hier misschien te gaan wonen, maar alles liep heel anders

Rene Fijten said...

Het is een erg bijzondere stad, de minst aziatische stad die ik ooit heb bezocht (als ik op zere tenen stap is dat maar zo).
Ik heb in die paar dagen geen verveloos flatgebouw of overvolle waslijnen of rondslingerende petflesjes gezien. En elk grasveld en trottoir zag er als net aangelegd uit. Een soort aziatisch zwitserland.
Ik pretendeer overigens niet dat ik Singapore ook maar een beetje ken, ik ben voornamelijk in het zakendsitrict en Jurong island geweest.
Singapore komt hardwerkend maar ook erg materialistisch over.

LuTi said...

Interessante architectuur op je tekening. In het bijzonder, het boomachtige gebouw aan de rechterkant.

Rene Fijten said...

Klopt het is de ION shopping mall, met een fascinerende entree.
Zie ook https://picasaweb.google.com/116921250772721061753/Singapore?authkey=Gv1sRgCL3B7ubG6rnDlAE#5661558484948225314