Sketches

Sunday 9 January 2011

Sponge


Elise, live portrait painting class. We were not allowed to use brushes, only acrylic and water, to be applied with a sponge (one of those you use to clean pots and pans). Objective was not so much to represent the model, but to figure out light, tonality and depth. 50x65cm, cost me 30 minutes to paint.
Schilderoefening: portret geschilderd met een schuursponsje; kwasten waren uit den boze. Doel was het vinden van licht, diepte en tonaliteit, en het voorkomen van details. Ik maakte 4 van deze in 2 uur.

5 comments:

schilderijenfoto said...

verbazingwekkend knap, zonder kwast of paletmes

LuTi said...

Zo te zien is kwast helemaal niet nodig om een schilderij te maken. Ik vind dat de verhoudingen kloppen, de diepte zit er in. Net als jouw portretten met houtskool (14.nov) - geweldig!

Rene Fijten said...

Ik was zelf ook verbaasd dat je met een spons toch fatsoenlijk resultaat kunt halen. Bedankt.

Rodney van den Beemd said...

Ze waren je allemaal bijzonder goed gelukt, maar deze vond ik qua kleuren inderdaad erg bijzonder!

Rene Fijten said...

Bedankt Rodney. Was lastig he?